Tuesday, September 29, 2015

Trevligt med stora sällskap

 Hej Hopp!
Allt väl med er? Jag har ju som bekant flyttat för inte så länge sedan och lovat att visa endel. Det har jag inte gjort av flera olika anledningar, dels den att det är mycket som inte är "klart" eller fixat så som jag vill. Men så kände jag att om jag skulle resonera på det sättet så kommer jag aldrig att kunna visa något.
Så jag får väl visa lite ändå, och egentligen så ska man ju inte berätta om sådant man inte gillar eller sånt som inte är klart för då syns det mer, ler. Så jag kommer inte att göra det, förutom när det gäller en sak. Den bråkiga tapeten! Den ska inte vara där, den är inte min stil. Men nu vart det så mkt annan tapetsering som var tvungen att gå först så därför är den kavar så länge.
 Något som jag är så glad över att detta hus har så är det stora gemenskapsytor. 
Det hade inte jag klarat av att vara utan. 
Vi har många nära och kära och gillar att ta hem dem till oss, och då vill vi att alla ska få plats.
Därför valde vi att köpa två matsalsbord eftersom plats finnes :)
Jag trodde dock aldrig att jag skulle köpa ett bord som har målade ben och träskivor (jag var nämligen allergisk mot det för några år sedan men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig).
Jag valde det bordet då priset var ok, det var extra långt och jag tyckte det gifte sig med golvet som jag först hade svårt att förlika mig med. Nu tycker jag att det är klassisk och bra bas. 
Sen finns det många trevliga detaljer som ska jobbas på, ingen nämnd, ni ser ju så bra själva, ler. 
Den observanta ser också att vi har ett ännu större och underbart bord utanför, så nu har vi sittplatser för 50 personer om det går att sitta ute också :) 
Gah, det känns galet bra!! Känner mig så tacksam över att ha så många fina vänner och släkt och att vi kan samlas hos oss. Är inte det lyx så vad är då lyx?
Nu har jag lovat mig själv att komma i säng i tid, känner mig trött. 
Sov gott ni fina! Kram Petra E

2 comments:

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra