Sunday, June 22, 2014

Midsommar

Hej Hej!
Hoppas att ni alla haft en ljuvlig midsommar, för det har jag trots förkylning och röstbortfall, ler. 
Jag har haft några av mina nära och kära här så jag ska verkligen inte klaga. 
Tänk så lyxigt egentligen att bara få äta gott, sjunga, dricka gott och bara skratta tillsammans med härliga människor en hel dag! 
Ja, vad kan jag säga? Jag älskar midsommar!
Vi åt gott som vi lagade allihopa (ingen som behövde stå med allt själv… det kan ju bli lite stressigt, och vi dukade alla tillsammans).  
Vi körde med endel plast så ingen skulle behöva stå och ta ordning på en massa disk, jag tycker faktiskt att det kan vara helt ok att fuska i bland om det ger mer tid till social, trevlig samvaro. 
Jag måste faktiskt också ännu en gång tipsa er om webbutiken Celebrations.se de har verkligen så mycket till alla festliga tillställningar och jag blir alltid lika nöjd med varorna som kommer. 
Dessutom har de varor i alla teman och färger vilket gör det hela extra festligt, 
ME LIKE VERY MUCH!

I år vart det ingen klassisk midsommardukning när det gäller färgerna, nej, det vart en pastellfest och ni kan bara ana hur fint det var när solen sken fram igenom denna färgfest.
Ljuset blev faktiskt nästan magiskt. 
Titta in på deras webbsida när du vill pynta din fest, det är mitt tips

Extra skoj var att min underbara lillasyster kom hem från grannlandet för att fira med familjen, 
saknade henne så :)
Ja, alla mina gäster ska ha en stort tack för en trevlig midsommar





Det var gott, kanske för mycket gott…. Men i morgon är det ju måndag ;) så då kan man ju börja ett nytt liv igen ;)
Vinkylen är fylld med gubbar, bubbel och annat sommargott
 Ost och vin, mums! Finns det godare?
Låt det smaka
 HA en skön söndag!
KRAM Petra E

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra