Saturday, March 29, 2014

Belysning

 Hej Hopp Alla Sköna Bönor!
Allt väl med er? Själv är det bara prima. Det känns att man kommer tillbaka till verkligheten efter två veckors semester i Karibien. Det blev snabbt vardag igen när vi kom hem till vår byggarbetsplats…. 
Pust, jag har nämligen lyckats göra det igen.. Dra igång med renovering på flera ställen samtidigt, trots att jag lovat mig själv massvis med gånger att inte göra så! Somliga lär sig visst aldrig ;)
Något som jag dock bestämt mig för att inte göra en tabbe på denna gång, det är belysningen. 
Belysningen är Ao O men det är dessvärre inte så där jätte lätt. Men den här gången så kommer det få ta tid, det behöver inte bli klart så snabbt (i vanliga fall brukar jag vilja att allt helst ska vara klart innan det är påbörjat, ler). Jag har därför börjat samla endel information om hur man belyser, kostnader, lampor, utebelysning och ja själva glödlampan. Har just nu hjälp genom Lysman 
Där hittade jag exempelvis denna snygga glödlampa. 
Jag har inte tänkt så där jätte mkt på själva glödlampan innan men den kan ju göra jätte skillnad och skapa väldigt snygga effekter. Jag har med andra ord endel att lära på detta område.
Det stannar ju inte bara vid det estetiska eller vid själva inköpskostnaden. Nej, det gäller att tänka till lite för det finns faktiskt också pengar att tjäna på belysning och liknande. Men också så klart miljön går att rädda en hel del om man bara sätter sig och tänker till. Där hade Lysman faktisk gjort en smart kalkulering, se här 10 ten top 
 Sen var det ju detta med utomhusbelysning också, det tycker jag är sååå snyggt om man får till det. Vi har tänkt att satsa lite på det nu i vår. Så alla tips är välkomna. 
 Jag brukar säga att jag aldrig skulle våga släppa in någon annan här hemma för hjälp med renovering, men nu undrar jag allt om jag inte skulle tycka att det vore väldans skönt om typ bygglov eller äntligen hemma kunde komma och trolla. Ler.
Nej, nu är det dags att tvätta vidare… Hur mycket tvätt kan man få efter en semester egentligen ;)
Ha en fin helg! KRAM

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra